Πρόστιμα εκατομμυρίων ευρώ στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για την ανεπαρκή ενημέρωση μας!
26-09-2012 00:50 - Αγορά Πληροφορικής | Αγορά Τηλεπικοινωνιών | Κινητή Τηλεφωνιά | Ελληνική Νομοθεσία | Νομικά Θέματα | Δικαιώματα Καταναλωτών
Εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα καλούνται να καταβάλλουν οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, μετά την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών για παλαιότερη απόφασή της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων σχετικά με την παραβίαση των υποχρεώσεών τους όσον αφορά την ορθή, έγκαιρη και πλήρη ενημέρωση των καταναλωτών.
Οι παραβάσεις είχαν σημειωθεί και από τους τρεις παρόχους κινητής τηλεφωνίας, κατά την αύξηση του ελάχιστου χρόνου χρέωσης κλήσεων και βιντεοκλήσεων, το διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2009.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, υπολογίζεται ότι 4,2 εκατομμύρια συνδρομητές συμβολαίου είχαν επιβαρυνθεί οικονομικά χωρίς προηγουμένως να έχουν ενημερωθεί επαρκώς από τις εταιρίες.
Τα πρόστιμα ανέρχονται σε 1,5 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο COSMOTE και 700 χιλ. ευρώ για τη WIND Ελλάς. Εκκρεμεί η εκδίκαση της προσφυγής της Vodafone Ελλάδας για την ίδια υπόθεση.
Ο ελάχιστος χρόνος χρέωσης κλήσεων αφορά τον αρχικό χρόνο ομιλίας για τον οποίο θα τιμολογηθείτε ανεξάρτητα από το εάν η κλήση σας διήρκεσε λιγότερο. Εάν ο ελάχιστος χρόνος είναι 60 δευτερόλεπτα, τότε κάθε φορά που καλείτε κάποιον για να πείτε «Καλημέρα» (μια συνομιλία δυο-τριών δευτερολέπτων) χρεώνεστε για κλήση πολλαπλάσιας διάρκειας. Για να διακρίνετε το μέγεθος της επιβάρυνσής σας σε μηνιαία βάση, ρίξτε μια ματιά στον λογαριασμό σας και αναζητήστε την συνολική διάρκεια των κλήσεών σας (πόσο πραγματικά μιλήσατε) και την τιμολογηθείσα διάρκεια (για πόσα λεπτά πληρώνετε).