Tο τέλος της αρχής ουδετερότητος των δικτύων στις Ηνωμένες Πολιτείες;
29-04-2014 16:29 - Αγορά Τηλεπικοινωνιών | Αγορά Πληροφορικής | Διαδίκτυο (Internet) | Ψηφιακή Ασφάλεια | Δικαιώματα Καταναλωτών | Νομικά Θέματα
Αναστάτωση έχει προκαλέσει δημοσίευμα των New York Times, με τους νέους κανόνες που πρότεινε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ (FCC, Federal Communications Commission) σχετικά με την αρχή της ουδετερότητας των δικτύων.
Πράγματι, ενδεχομένως να φτάνουμε στο… τέλος της αρχής ουδετερότητας των δικτύων, αφού ακόμα και μετά το άρθρο των New York Times, όπου επανήλθε στο θέμα ο πρόεδρος της επιτροπής (FCC) για να ξεκαθαρίσει κάποια ζητήματα, κανείς δεν έχει πειστεί για τις προθέσεις του.
Πιο συγκεκριμένα, και με βάση όσα μαθαίνουμε από το δημοσίευμα της γνωστής εφημερίδας, εταιρείες περιεχομένου όπως για παράδειγμα οι Netflix, Disney και άλλες, θα μπορούν να πληρώνουν τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τους πάροχους Internet στις ΗΠΑ, ώστε να τους εξασφαλίζουν «καλύτερες γραμμές», με μεγαλύτερο bandwidth ώστε το περιεχόμενο τους να φτάνει στον τελικό καταναλωτή με το καλύτερο δυνατό τρόπο, όσο αφορά στην ποιότητα απεικόνισης (π.χ σε μεγαλύτερη ανάλυση) και στην ταχύτητα, στην περίπτωση για παράδειγμα που έχουμε να κάνουμε με υπηρεσίες video on-demand κ.ά.
Πως όμως οι μικρότερες εταιρείες που δεν έχουν να διαθέσουν τα ίδια χρήματα με τις μεγαλύτερες εταιρείες, και δεν μπορούν να πληρώσουν τα τέλη των πάροχων θα καταφέρουν να επιβιώσουν σε αυτό το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τοπίο;
Ενδεχομένως, για να αντιμετωπίσουν τις μεγαλύτερες, να πρέπει να μεταφέρουν το έξοδο στον πελάτη/ καταναλωτή, με αποτέλεσμα την αύξηση στις τιμές των συνδρομών.
Ομάδες καταναλωτών, όπως οι Public Knowledge και Free Press, εναντιώθηκαν στις αλλαγές που θέλει να φέρει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ, αναφερόμενοι μάλιστα στην πρώην επαγγελματική διαδρομή του επίτροπου Tom Wheeler στην βιομηχανία των πάροχων τηλεπικοινωνιών και κατηγορώντας τον ως λομπίστα.
Οι ομάδες καταναλωτών πιστεύουν ότι οι νέες προτάσεις της FCC θα ευνοήσουν τις μεγάλες εταιρείες, θα «στραγγαλίσουν» οικονομικά τις μικρότερες ενώ και οι καταναλωτές θα επιβαρυνθούν με επιπλέον έξοδα, είτε απολαμβάνουν υπηρεσίες μίας Tier 1 εταιρείας, είτε μίας Tier 2, όπως θα καταντήσουν.